Tuesday, July 10, 2007

HENRI MICHAUX / EMERGING FIGURES



日本語\\\\僕たちはアンリ・ミショーを愛してる。彼のメスカリン仮面舞踏会を愛している。あの小さな妖精たちと踊りたいんだ。僕たちはミショーの陶酔感の克明な描写をとても愛しく思っている。結局ミショーは、あんな激しい恍惚感の描写と客観的な冷静さをどうやって一つの詩に同時に盛り込むことができたんだろう?「みじめな奇跡」は「知覚の扉」や「ラスベガスをやっつけろ」に勝るとも劣らない、だけど繊細なガラスの聖書みたいなものなんだ。かつてエミール・シオランが「些細なことに対するフェティシズム」と形容したように、ミショーの詩は意識と無意識の壁を行き来する個人快楽主義的トリップの単なる記録にすぎない。でもだから何だっていうんだろう?結局"ミント400"は僕たちの求めているものではないし、煉獄がどんなものかは行ってみるまでは分からないんだから…。

アンリ・ミショー展 ひとのかたち
http://www.momat.go.jp/Honkan/Henri_Michaux/index.html
会場:東京国立近代美術館
会期:2007年6月19日(火)~8月12日(日)
開館時間:午前10時~午後5時 金曜日は午後8時まで 月曜日休館(*2007年7月16日(月・祝)は開館、翌17日(火)は休館)
Access: 東京メトロ東西線竹橋駅1B出口より徒歩3分



english\\\\We love Henri Michaux. We love his mescaline masquerade. We want to dance with those elfin figures. And we adore his vivid description of the euphoria in his poetry. After all, how could he manage to put mind-blowing rapture and clinical objectivity together in his poetry like that? We believe that "Miserable miracle (La mescaline)" is no less vibrant and vertiginous than "The Doors of Perception" and "The fear and Loathing in Las Vegas". Emil Cioran once acclaimed Michaux's works as 'fetishism towards little nothings'. As Cioran said, Michaux's works are merely his personal records about his private-hedonistic trip over the walll of the conscience and the unconscious, BUT WE DON'T GIVE A SHITE...after all, "The Fabulous Mint 400" is not really what we are looking for. We never know what purgatory is until we get there...

Henri Michaux/Emerging Figures
http://www.momat.go.jp/Honkan/Henri_Michaux/index.html (Japanese)
Venue: National Museum of Modern Art, Tokyo
Schedule From 2007-06-19 To 2007-08-12
Venue Hours From 10:00 To 17:00 fridays closing at 20:00 Closed on Mondays
Note:On a Public Holiday Monday, the museum is open but closed on the following Tuesday.
Access: 3 minutes walk from Exit 1B at Takebashi Station on the Tozai Line


español\\\\Amamos a Henri Michaux. Amamos su antifaz de mescalina. Queremos bailar con esas figuras primorosas. Y adoramos la vivida descripcion de euforia en su poesia. Despues de todo, como consiguio unir extasis abrumador y objetividad clinica en su poesia de aquella manera? Creemos que 'Miserable milagro (La mescalina)' no es menos vibrante y vertivinosa que 'Las puertas de la percepcion' y 'Miedo y asco en Las Vegas'. Emil Cioran una vez proclamo el arte de Michaux como 'fetichismo hacia las pequenias nadas'. Como Cioran dijo, los trabajos de Michaux son meramente registros personales de su viaje hedonistico-privado sobre el muro de la conciencia y la inconciencia. PERO NOS LLEGA AL HUEVO... despues de todo, 'The Fabulous Mint 400' no es lo que en realidad estamos buscando. Nunca sabremos lo que es el purgatorio hasta que lleguemos alli...

Henri Michaux/Emerging Figures
http://www.momat.go.jp/Honkan/Henri_Michaux/index.html (Japanese)
Lugar: National Museum of Modern Art, Tokyo
Fecha: Del 19-06-2007 al 12-08-2007
Hora: De 10:00 a 17:00. Viernes cierra a 20:00. Cerado los lunes
Acceso: 3 minutos a pie de la salida 1B en la estacion de Takebashi en Tozai Line